cast
مرجان هرندی

نرم‌افزار جمینی چیست؟ + مزایای نرم افزار (Gemini)

مرجان هرندی
10 مهر 1400
5679
20
متن مقاله

پیشرفت و نفوذ تکنولوژی در هر زمینه‌ای باعث شده است که کار‌ها سریع‌تر و راحت‌تر انجام شوند و باعث تغییراتی چشمگیر در بسیاری از حوزه‌ها شده است. یکی از این حوزه‌ها که نفوذ و پیشرفت تکنولوژی در آن بسیار تاثیر گذار بوده حوزه طراحی لباس است. همان‌طور که می‌دانید سرعت و دقت یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها در این زمینه است که امروزه وجود نرم‌افزار‌های مختلف مانند جمینی، مارولوس دیزاینر، کلوتری دی و... در زمینه طراحی لباس کار را برای کاربران این حوزه بسیار راحت‌تر کرده است. الگوکشی در طراحی لباس یکی از بخش‌های مهم در این زمینه است که نیازمند دقت بالا در زمان ترسیم الگو‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم که در طراحی و سایزبندی الگوها کمک بسیار زیادی به شما می‌کند و به روند کار شما سرعت می‌بخشید. اگر عباقه مند به آموزش نرم افزار مارولوس دیزاینر هستید می‌توانید با تهیه پکیج آموزش مارولوس دیزاینر به این نرم افزار مسلط شوید.

نرم افزار جمینی

مقاله پیشنهادی: مارولوس دیزاینر چیست؟

نرم‌افزار طراحی الگوی جمینی چیست؟

نرم‌افزار طراحی الگو و سایزبندی جمینی یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌ها در زمینه‌‌ی طراحی لباس است که این امکان را به شما می‌دهد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را روی الگو پیاده کنید. نرم‌افزار جمینی به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان با دقت و سرعت بیشتر و هزینه کمتر الگوی مورد نیاز خود را ترسیم کنید و با چینش مناسب الگو‌ها روی پارچه از به هدر رفتن پارچه‌ها جلوگیری کنید و حتی جای تمام جزئیات مانند: جای زاپاس و دوخت و ... را روی الگو مشخص می‌کند. در نرم‌افزار جمینی می‌توانید بدون محدودیت الگو‌های خود را با هر متدی که می‌خواهید طراحی کنید و با جدول‌های سایزبندی استانداردی که در نرم‌افزار جمینی وجود دارد و یا جداولی که با تایید خودتان وارد برنامه کرده‌اید، الگو‌های خود را سایز‌بندی کنید. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار، مشاهده طرح‌های مورد نظر روی مانکن است که این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت مجازی بدون اتلاف وقت و هزینه طرح‌های خود را شبیه سازی کرده و قبل از پیاده سازی روی پارچه اشکالات و ایرادات خود را مشاهده و برطرف کنید. 

نرم‌افزار طراحی الگوی جمینی

در نرم‌افزار جمینی چه اطلاعاتی ذخیره می‌‌شود؟

جمینی، نرم‌افزاری جامع برای طراحی‌های دقیق سریع و بدون خطا است. کار با نرم‌افزار جمینی بسیار ساده است و همین سادگی و سهولت در کار باعث شده افراد زیادی در این حوزه از جمینی استفاده کنند که شما می‌توانید الگو‌های مورد نظر خود را طراحی و سایزبندی کنید و همچنین الگو‌ها را به بهترین شکل در کنار هم قرار دهید. و آرشیوی از الگوها و سایزبندی‌های خود را در این نرم‌افزار ایجاد کنید.

مقاله پیشنهادی: نرم افزار کلوتری دی CLO 3D چیست؟

نرم‌افزار طراحی الگوی جمینی چه مزایای دارد؟

جایگزین شدن روش‌های مدرن و استفاده از نرم‌افزارها به جای روش‌های دستی و ناکارآمد باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه تولید کنندگان حوزه طراحی لباس شده. قابلیت‌های بی‌نظیر نرم‌افزار جمینی کاربران زیادی را به خود جذب کرده که در ادامه به یک سری از مزایای این نرم‌افزار می‌پردازیم تا شما را با قابلیت‌ها نرم‌افزار جمینی آشنا ‌کنیم. •  یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار جمینی که می‌تواند به شما کمک کند تعیین مقدار طول و وزن پارچه مصرف شده در هر بار استفاده از الگوها و طراحی‌های مورد نظر شما است که باعث صرفه جویی در هزینه‌ها هنگام خرید پارچه می شود.
•  نرم‌افزار جمینی با توجه به سایز پارچه بهترین شیوه چیدمان طرح و الگو را در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهد و حتی اگر سایز پارچه تغییر کند نحوه چیدمان نیز تغییر خواهد کرد همچنین در این نرم‌افزار می‌توانید چند مجموعه الگو را به صورت خودکار چیدمان کنید.
•  نرم‌افزار جمینی دارای بیش از 70 نوع ابزار و توابع متنوعی است که شما می‌توانید از آن برای طراحی الگوهایتان استفاده کنید این ابزار کار طراحی الگو را برای شما بسیار آسان می‌کند از جمله کارهایی که با این ابزارها می‌توانید انجام دهید ایجاد درز در الگو، ایجاد چرت، اوزمان، ایجاد پلیسه روی طرح مورد نظر و همچنین انتقال و یا ایجاد ساسون بر روی الگو است. از امکانات دیگر این ابزار و توابع، انتقال اجزای یک الگو به الگوی دیگر است که به منظور استفاده مجدد روش سایزبندی است که می‌توانید با ذخیر فایل الگو، آن را به فرمت فایل‌های سایر نرم‌افزارهای شناخته شده تبدیل کنید.
•  در نرم‌افزار جمینی می‌‌توانید با دستگاه‌های مرتبط با طراحی لباس مانند پلاتر و یا دستگاه برش و سایر محصولات نرم‌افزار ارتباط بر قرار کند. اگر می‌خواهید چیدمان الگو را به دستگاه برش ارسال کنید می‌توانید با مشخص کردن توالی برش آن را ارسال کنید و سپس برش بزنید یا اگر تمایل دارید که برش به صورت دستی انجام شود می‌توانید نحوه‌ی چیدمان الگو را با ابعاد تولید و اندازه‌های واقعی بر روی پلاتر پلات بگیرید. این کار باعث می‌شود که افراد بدون هیچ اشتباهی در طراحی ، الگوی مورد نظر خود را طراحی کنید.
•  در نرم‌افزار جمینی می‌توانید با استفاده از تابع منحنی Bezier در صورت نیاز به طراحی الگوهای منحنی به بهترین نحوه منحنی‌های مورد نظر خود را رسم کنید و آن‌ها را به راحتی تنظیم و کنترل کنید. نکته‌ی دیگری که باید در مورد منحنی‌های نرم‌افزار جمینی بدانید این است که می‌توانید این منحنی‌ها را با استفاده از این تابعBezier ، کنترل، ویرایش و حتی تغییر دهید.
•  از دیگر مزیت‌های نرم‌افزار طراحی الگو جمینی یادگیری بسیار آسان و بهره‌گیری از رابط کاربردی نرم‌افزار جمینی به دو زبان فارسی و انگلیسی است که باعث سهولت در استفاده از این نرم‌افزار شده است.

دستگاه  پلاتر برای نرم افزار جمینی

مزیت نرم‌افزار جمینی در مرحله برش پارچه و چینش الگو 

همان طور که گفتیم، نرم‌افزار جمینی در طراحی الگو تا مرحله برش نیز همراه شما است شما می‌توانید الگوهای طراحی شده خود در نرم‌افزار جمینی را، با متصل کردن نرم‌افزار به دستگاه‌های برش دیجیتایزر و پلاتر پارچه‌ها با دقت برش بزنید و استفاده از پارچه‌ها را به حداقل برسانید زیرا جمینی الگو‌ها را به بهترین نحوه کنار هم می‌چیند و از خطا و به هدر رفتن پارچه جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جمینی در پارچه تخمین زد مقدار پارچه مورد نیاز برای الگوهای شما است همچنین تشخیص راه و بیراه پارچه از دیگر مزیت‌های این نرم‌افزار است که زمان ارائه‌ی چینش جدید را کاهش می‌دهد و در صورت تغییر در شرایط تولید، این امکان وجود دارد که چیدمان به صورت خیلی سریع تغییر کند.

مزایای نرم‌افزار جمینی

راه‌های چیدمان الگو در نرم‌افزار جمینی

همان‌طور که متوجه شدید امکان چینش الگو روی پارچه در این نرم‌افزار وجود دارد. جمینی این امکان را در اختیار شما قرارمی دهد تا نحوه چینش الگوها را با توجه به خواست و سلیقه خود، جنس پارچه، اولویت‌ها و مواردی از این قبیل انجام دهید. که چند روش برای این کار وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1. چیدمان خودکار توسط نرم افزار

در چیدمان خودکار بعد از این که الگوهای خود را وارد کردیم نرم‌افزار با کمک هوش مصنوعی چینش را به صورتی انجام می‌دهد تا کمترین دور ریز پارچه را داشته باشید. زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که پارچه شما ساده و بدون طرح باشد تا در نحوه قرارگیری الگو بروی پارچه دوچار مشکل نشوید.

2. به صورت دستی

در این روش شما می‌توانید الگوهایی که وارد نرم‌افزار کرده‌اید را به صورت دستی کنار هم قرار دهید و با خواست و سلیقه خود این پروسه را انجام دهید. این روش زمانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که پارچه شما دارای طرحی خاص باشد و قرارگیری الگو و جهت برش خوردن پارچه اهمیت داشته باشد از این روش می‌توانید استفاده کنید. به یاد داشته باشید دور ریز پارچه در این روش بیشتر از روش چینش خودکار است و مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای تهیه پارچه می شوید.  

3. تلفیقی

روش سوم روش تلفیقی است که شما می‌توانید از دو روش قبل در کنار هم استفاده کنید و نتیجه بهتری دریافت کنید. در این روش شما می‌توانید بعد از چینش دستی الگوها فضا‌های موجود را به جمینی سپرده تا با روش خودکار از آن‌ها استفاده کنند.

نرم افزار جمینی

تفاوت جمینی با سایر نرم‌افزار‌های حوزه طراحی لباس

امروزه نرم‌افزارهای زیادی در حوزه طراحی لباس وجود دارد که شما می‌توانید از ابتدا طراحی‌‌های خود، از طراحی پارچه، الگوکشی، مدلسازی و... از آن‌ها استفاده کنید. نرم‌افزار‌های موجود در بازار برای الگوکشی بسیار محدود هستند. نرم‌افزار طراحی الگوی جمینی یکی از بهترین و دقیق‌ترین نرم‌افزارها برای ترسیم و طراحی الگوها است که درصد خطا ندارد و یا درصد خطای کمتری نسبت به نرم‌افزارهای دیگر دارد. در بسیاری از نرم‌افزار‌های مدلسازی امکان الگوکشی نیز وجود دارد ولی درصد خطای الگو سازی در آن‌ها زیاد می‌باشد پس در فضای تولید، مناسب الگو‌سازی نیستند و فقط مناسب مدلسازی هستند. همچنین نرم‌افزار جمینی دارای یک نسخه فارسی نیز می باشد که به راحتی قابل استفاده است و به لحاظ سهولت در دسترسی، بسیار ساده است و قابلیت خرید دانگل‌های تک کاربره و چند کاربره را دارد و نرم‌افزار کرک شده آن نیز به منظور آموزش در فضای اینترنت موجود است. 

دوره آموزشی پیشنهادی: معرفی نرم افزارهای تخصصی نرم افزار لباس

 قابلیت‌های نرم‌افزار جمینی آن را به عضوی جدا ناپذیر در صنعت پوشاک و طراحی لباس تبدیل کرده است و بسیار از افراد در این حوزه در حال استفاده از این نرم‌افزار پر‌کاربرد هستند در این مقاله سعی کردیم این نرم‌افزار را به شما معرفی کنیم و شما را با اهمیت و کاربرد نرم‌افزار جمینی در حوزه طراحی لباس آشنا کنیم.

کارت مارولوس دیزاینر
کارت ایلاستریتور
کارت آموزش فتوشاپ
کارت فریلنسینگ 1

مقالات مشابه

سه بعدی سازی
مارولوس دیزاینر نرم‌افزاری بسیار قدرتمند برای شبیه سازی پارچه و لباس م...
معماری
در این آموزش رایگان ویدیویی با نحوه ساخت و مدلسازی کلاه در نرم افزار م...
معماری
در این آموزش رایگان با مدلسازی و دوخت بالشت و کوسن در نرم افزار مارولو...
سه بعدی سازی
CLO 3D نرم افزاری بسیار قوی برای طراحی لباس می‌باشد که این امکان را در...
کاربر عزیز نظر خود را درباره ی مقاله ی بالا برای ما بنویسید.

هستی رستمی Guest User
17 اسفند 1402 - ساعت 15:10
پاسخ

لطفا یه توضیحی هم راجب سیستم مورد نیاز نرم افزار جمینی بدید؟

Mahshid mosalman Guest User
03 دی 1402 - ساعت 21:42
پاسخ

کشور سازنده جیمینی کدوم کشوره؟

ملیکا شبانی Guest User
02 آبان 1402 - ساعت 16:46
پاسخ

وقت بخیر
نرم افزار مارولوس هم مانند جمینی قابلیت چیدمان الگوی رسم شده و پرینت آن رو داره؟

مهراوه گلی Guest User
17 مهر 1402 - ساعت 14:18
پاسخ

سلام این نرم افزار روی چه سیستمی قابل اجرا ؟

سایه فریدونی Guest User
06 اسفند 1401 - ساعت 18:30
پاسخ

سلام وقت بخیر ببخشید شما دوره آموزشی جمینی ندارین؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
خیر این دوره رو نداریم.

مریم بدیعی Guest User
27 دی 1401 - ساعت 16:16
پاسخ

این نرم افزار برای طراحی الگو و سایزبندی و همچنین چینش الگو بر روی پارچه عالیه

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله نرم‌افزار طراحی الگو و سایزبندی جمینی یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌ها در زمینه‌‌ی طراحی لباس است که این امکان را به شما می‌دهد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را روی الگو پیاده کنید.

موفق باشید.

مهتاب خضری Guest User
29 آبان 1401 - ساعت 16:10
پاسخ

برای آموزش نرم افزار جمینی باید حتما به الگو کشی مسلط باشیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله باید با الگوکشی آشنا باشید چون این نرم افزار یک نرم افزار تخصصی برای الگوکشی در حوزه طراحی لباس هست.

مهلا سلیمانی Guest User
15 آبان 1401 - ساعت 13:40
پاسخ

ممنون از توضیحات خوبتون.
از چه نرم افزارهای دیگه ای در حوزه طراحی لباس استفاده میشه ؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
برای طراحی لباس در تمامی مراحل از جمله طراحی پارچه، طراحی طرح‌های اولیه، الگو‌کشی، چیدمان الگوها، سایزبندی و حتی مدلسازی طرح‌ها به صورت سه بعدی بر روی مانکن نرم افزار های مختلفی وجود داره که ما در مقاله " 12 نرم افزار تخصصی و کاربردی در طراحی لباس" به صورت کامل این نرم افزارها رو بررسی کردیم میتونید این مقاله رو مطالعه کنید.

موفق باشید.

aida Guest User
05 آبان 1401 - ساعت 15:02
پاسخ

برای مدلسازی و شبیه سازی سه بعدی پارچه و لباس شما چه نرم افزاری رو پیشنهاد میکنید؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
نرم افزار مارولوس دیزاینر یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارها برای شبیه سازی پارچه و لباس هستندکه میتونید برای مدلسازی لباس و آبجکت های پارچه ای استفاده کنید.

ویدا محسنی Guest User
30 تیر 1401 - ساعت 09:48
پاسخ

در نرم افزار مارولوس دیزاینر هم امکان ترسیم الگو وجود داره؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

وقت بخیر
بله امکان الگوشی هست اما اگر میخواهید به صورت تخصصی الگو کشی و برش را انجام بدید بهتره از نرم‌افزار جمینی استفاده کنید.

سمیرا فرهمند Guest User
06 دی 1400 - ساعت 16:43
پاسخ

برای الگو کشی بهتر از نرم‌افزار جمینی استفاده کنیم یا کلوتری دی؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

اگر میخواهید به صورت تخصصی الگو کشی و برش را انجام بدید بهتره از نرم‌افزار جمینی استفاده کنید ولی اگر صرفا برای گرفتن خروجیِ تصویری میخواهید از این نرم‌افزار‌ها استفاده کنید میتونید از مارولوس و کلوتری دی هم استفاده کنید و طرح‌های خودتون هم به صورت سه بعدی شبیه سازی کنید.

هادی میرزایی Guest User
06 آبان 1400 - ساعت 18:07
پاسخ

سلام وقت بخیر
در نرم افزار جمینی امکان شبیه سازی طرح ها وجود دارد یا فقط برای الگو کشی میتونیم از نرم افزار جمینی استفاده کنیم؟

مدیر سایت Apademy Admin
مدیر

سلام وقت بخیر
بهتره برای شبیه سازی یا مدلسازی سه بعدی طرح هاتون از نرم افزارهایی مثل مارولوس دیزاینر یا clo3d استفاده کنید.
موفق باشید