cast
مدیر سایت

آیا به عنوان فریلنسر برای پای‌بندی به یک برنامه کاری منظم در تلاش هستید؟

مدیر سایت
30 مرداد 1398
2832
متن مقاله

حفظ نظم ساعات کاری می تواند برای فریلنسرها دشوار باشد. اما علیرغم این دشواری، این هدف قابل حصول است. اگر در یک دفتر موقتی کار می کنید یا اینکه از خانه دورکاری می کنید، بایستی به یک برنامه زمانی که خود را ملزم به رعایت آن نموده اید، پای بند باشید. اگر علاقه مند به کسب در آمدارزی و بین المللی هستید میتوانید پکیج آموزش فریلنسینگ را از سایت آپادمی تهیه کنید.

حفظ نظم در ساعات کاری
برای موفق شدن، باید یک برنامه زمان بندی داشت و آن را رعایت نمود. مهم نیست که چه کاری را انجام می دهید. اینکه شما مطابق یک برنامه معمول کاری از ساعت 9 صبح تا 5 عصر کار نمی کنید، بدین معنی نیست که نباید برای تهیه و رعایت یک برنامه کاری توسط خود تلاش کنید. 
ساعت های زیادی در هر روز وجود دارد. اگر شما بیشترین بهره را از آنها نبرید، راندمان، کیفیت کار و پتانسیل کسب درآمد شما آسیب خواهد دید. در این مقاله ابزارها و اطلاعاتی که شما برای ایجاد یک برنامه زمانی به عنوان فریلنسر به آن احتیاج دارید، آورده شده است. از این الگوی مشتمل بر نه گام پیروی کنید تا بتوانید یک برنامه زمانی کامل برای خود تهیه کنید. 

مقاله پیشنهادی: فریلنیسنگ چیست؟

یک برنامه کاری چندمرحله ای تهیه کنید

مطابق نتایج یک مطالعه که اخیراً انجام شده، کلید ایجاد یک برنامه زمانی بی عیب و نقص، برنامه ریزی یک روز کاری همراه با جزئیات است. شما باید به طور مؤثر، زمان کاری خود را مدیریت کنید تا بتوانید وظایف محوله را انجام دهید. این مطالعه، یک فرآیند برنامه ریزی نه مرحله ای را برای فریلنسرها ایجاد نموده که در این مقاله تشریح شده است. البته باید به خاطر داشت که هر فردی با دیگری متفاوت بوده و مسئولیت های متفاوتی دارد. بنابراین به این تفاوت ها در حین برنامه ریزی باید توجه نمود. 
شما می توانید بر اساس این الگو، برنامه زمانی چند مرحله ای را برای خود تهیه کنید. 
برنامه کاری چند مرحله ای

1- هر روز کاری را به گونه ای شروع کنید که گویا می خواهید به دفتر کار بروید. 

راحتی و آسایش محیط خانه نباید مانع ایجاد حس رفتن به دفتر کار در هر صبح، بعد از ظهر یا شب هنگام که کار را شروع می کنید، بشود. 
اگرچه بعضی از انواع کارهای پاره وقت و موقت نیازمند رفتن به دفتر کار هستند، انواع دیگری از این گونه کارها نیز وجود دارد که می توان آنها را در خانه انجام داد. اگرچه شما در خانه هستید، باید یک محیط شبه دفتر کار در خانه برای خود طراحی کنید، یک کامپیوتر با کیفیت تهیه کرده و سرویس اینترنت سریع داشته باشید. 
اگر با اعضای خانواده زندگی می کنید یا اینکه هم اتاقی دارید، مطمئن شوید که آنها می دانند نباید مزاحم کارکردن شما شوند. شما تنها در صورتی می توانید برنامه زمانی را رعایت کنید که در ساعات کار در خانه مانند زمان حضور در دفتر کار رفتار کنید. 

2- تناوب کارکردن را برای خود مشخص کنید. 

اگر شما برنامه زمانی خود را کنترل نکنید، برنامه زمانی به زودی کنترل شما را به دست خواهد گرفت.
درحینی که مشغول ساخت یک سیستم برای مدیریت زمان کاری خود هستید، باید تصمیم های مهمی بگیرید. یکی از این تصمیم های مهم، انتخاب تناوب زمانی کارکردن است. یک روال انعطاف پذیر می تواند یک موهبت و یا یک مصیبت برای نیروهای کاری موقت باشد. 
ممکن است کمتر از میزان ایده آلی که می خواهید، کار بگیرید یا اینکه تعداد پروژه های شما بسیار زیاد و فراتر از توان شما باشد. به جای آنکه خود را در یکی از این دو موقعیت افراطی قرار دهید، پیشاپیش برای خود یک فرکانس قبول کار تعیین کنید. 
سیستم مدیریت زمان کایر

آیا شما هفت روز هفته کار خواهید کرد؟ چهار روز در هفته؟ چهل ساعت، نه کمتر و نه بیشتر؟ تعداد ساعاتی که در روز کار می کنید در نهایت به تعداد فرصت های کاری و مشتریانی که دارید و همچنین میزان درآمدی که می خواهید کسب کنید، بستگی دارد.
در مورد مرزهای کاری خود پیش از شروع به کار تصمیم بگیرید. 

3- نهار بخورید

این مورد ممکن است مسخره به نظر برسد اما بسیاری از فریلنسرها با این مشکل آشنا هستند. شما اینقدر درگیر کار می شوید که فراموش می کنید غذا بخورید. درست مانند وقتی که به دفتر کار می روید، نیاز دارید که وعده های غذایی روزانه داشته باشید. شما برای کارکردن به انرژی نیاز دارید. 
به یاد داشته باشید که به طور منظم غذا بخورید. غذاخوردن یکنواختی کار را از بین برده، به شما انرژی داده و به شما فرصت استراحت می دهد. 
یکنواختی کار

4- در مورد ساعات کاری تصمیم بگیرید.

گفتن اینکه به عنوان فریلنسر از ساعت نه صبح تا پنج بعدازظهر کار کنید، ساده است. با وجود این در دنیای دورکاری دیجیتالی که ما در آن زندگی می کنیم، زندگی به این سادگی نیست. زندگی شخصی ممکن است شما را ملزم کند تا ساعات کاری غیرعادی را انتخاب کنید. 
اگر از ساعت نه صبح تا پنج عصر، پنج عصر تا نیمه شب، نیمه شب تا هفت صبح یا بیش از هشت ساعت در روز کار می کنید، باید ساعات کاری خود را مشخص و تنظیم کنید. این کار به شما یک روتین برای دنبال کردن می دهد. مهم تر آنکه این کار به شما یک ساختار کاری ارائه می کند تا به عنوان فریلنسر از آن پیروی کنید. 

مقاله پیشنهادی: مهارتهای ضروری برای هر صاحب کسب و کار

5- همه وظایف تعیین شده را انجام دهید.

شما باید بدانید که در هر ساعت کاری، چه کاری را می خواهید انجام دهید. کار خود را تکمیل کنید. امور را انجام دهید. سپس فردا هم به همین منوال عمل کنید.
اگر کاری برای انجام دادن دارید، آن را به تعویق نیندازید. شما همچنین باید به عنوان بخش منظمی از برنامه کاری خود به دنبال مشتریان جدید باشید. اینکه چقدر درآمد دارید و حجم کاری شما چقدر است، به قوه ابتکار شما در جستجوی مستمر مشتریان جدید بستگی خواهد داشت. نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که 43 درصد فریلنسرها همواره حداقل یک تا سه مشتری دارند. 
هرگز کاری بیش از آنچه می توانید از عهده آن برآیید، قبول نکنید. همچنین تنها کارهایی را بپذیرید که می دانید شایستگی و توانایی انجام آن را دارید. 
به طور کلی شما باید میزان درآمد مورد نظر خود و تعداد مشتریان در هر مقطع زمانی را مشخص کرده و تعیین کنید که چگونه برنامه زمان بندی کار خود را با این اهداف تطبیق دهید. 
عوامل پرت کننده حواس و آسایش منزل می تواند مانع رعایت برنامه زمان بندی شود. شما باید محیط خانه را عاری از عوامل پرت کننده حواس کنید. همچنین می توانید از اپلیکیشن های بلاک کننده وب سایت های شبکه اجتماعی در حین کارکردن استفاده کنید. با استفاده از اشتراک گذاری فایل ها از طریق فضای ابری، همیشه اسناد و فایل های شما به روز خواهد بود. 

6- از یک اپلیکیشن قابل اعتماد پیگیری زمان استفاده کنید. 

اگر شما آزادکاری را از خانه انجام می دهید، نیاز دارید که از یک اپلیکیشن باکیفیت پیگیری زمان استفاده کنید. این اپلیکیشن به شما در تشخیص کارایی و نحوه عملکردتان کمک می کند و همچنین به شما کمک می کند تا صورت حساب خود را بر اساس تعداد ساعاتی که کار کرده اید، تنظیم کنید. شما می توانید از اپلیکیشن های پیگیری زمان و ساعت کاری مانند اپلیکیشن های موجود در سایت های Due.com و Toggl.com برای پیگیری قابل اطمینان ساعات کارکرد خود استفاده کنید. وقتی مشغول به کار هستید، زمان به سرعت می گذرد و به راحتی ممکن است کنترل آن از دستمان خارج شود. از یک اپلیکیشن استفاده کنید تا صورت حساب های خود را به درستی تنظیم کرده و درآمدی را کسب کنید که مستحق آن هستید. 
اپلیکیشن مدیریت زمان

7- زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید.

ممکن است با دیدن این عنوان بپرسید کارکردن چه ارتباطی با ورزش دارد؟ واقعیت این است که شما باید روزانه یک زمان حداقل سی دقیقه ای را به ورزش اختصاص دهید. اگر این عادت به بخشی از برنامه زمان بندی شما تبدیل شود، هر روز منتظر فرارسیدن زمان ورزش خواهید بود و این عادت به شما کمک می کند به روتین خود شکل دهید. 
وقتی کار می کنید، ساعات طولانی را در وضعیت نشسته به سر می برید. نشستن طولانی می تواند رگ های پا را فشرده کرده، بر سلامت قلب و وضعیت ماهیچه ها تأثیر بگذارد و همچنین سبب افزایش سفتی بدن در برابر حرکت شود. اگر بیمار یا مصدوم شوید، نمی توانید به خوبی کار کنید. کارآیی شما در گرو سلامت جسمانی شماست. علاوه برآن، وقتی ورزش کردن بخشی از برنامه روزانه شما می شود، یکنواختی کار از بین رفته و چیزی دارید که برای فرارسیدن آن انتظار می کشید. 

8- خواب خود را تنظیم کنید. 

شما به استراحت نیاز دارید و باید زمانی را برای خوابیدن اختصاص دهید. اما در خواب، زیاده روی نکنید. خواب منظم در زمان یکسان در هر روز به شما کمک می کند تا یک برنامه کاری منظم ایجاد کرده و آن را رعایت کنید. 
اما آگاه باشید، اگر کمتر از نیاز بدن استراحت کنید یا اینکه برای دوره طولانی بیش از حد بخوابید، به برنامه کاری خود صدمه خواهید زد. خواب باید بخشی از زندگی شما خارج از برنامه زمانی کاری تان باشد اما آن را به بخش اصلی برنامه خود تبدیل نکنید. شغل شما به عنوان یک فریلنسر به قابل اطمینان بودن شما و کار سخت نیاز دارد و شما باید بیدار باشید تا بتوانید به این اهداف جامه عمل بپوشانید. 

9- به برنامه زمان بندی پای بند باشید. 

همان گونه که پیش از این ذکر شد، شما باید از این الگوی برنامه زمان بندی استفاده نموده و زندگی شخصی خود را با آن انطباق دهید. برنامه زمانی خود را مطابق شرایط زندگی خود و مسئولیت های آزادکاری که پذیرفته اید، ایجاد کنید. سپس هر روزی که کار می کنید، به آن متعهد باشید. شما ممکن است در خانه کار کنید اما بهترین حالت این است که هر روز یک حالت ذهنی رفتن به شرکت را داشته باشید تا بتوانید به برنامه زمانی خود پای بند بمانید. 
پیابندی به برنامه زمانی

مقاله پیشنهادی: معرفی 29 وبسایت تخصصی فریلنسری

به عنوان یک نیروی کاری موقت، شما تنها در صورتی که یک برنامه زمانی ایجاد کنید، آن را با شرایط خود انطباق دهید و به آن پای بند باشید، می توانید موفق شوید. هر روز کاری در خانه طوری رفتار کنید که گویی به شرکت رفته اید. براساس برنامه زمانی خود تصمیم بگیرید که در هفته چند روز کار کنید. زمانی را به صورت منظم برای غذاخوردن و ورزش کردن اختصاص دهید. ساعات کاری واقع بینانه را تنظیم کرده و همه وظایف روزانه ای را که باید انجام دهید، اجرایی کنید. 
از یک اپلیکیشن پیگیری زمان استفاده کنید تا بتوانید تعداد ساعات کاری که باید براساس آن صورت حساب را تنظیم کنید، ثبت نمایید. بیش از حد نخوابید. البته مطمئن شوید که خواب شما کافی است اما خواب را به بخشی از برنامه زمانی خود تبدیل کنید نه به کل برنامه تان. مهم تر از همه اینکه به برنامه تهیه شده پای بند باشید. 
اگر از این توصیه ها پیروی کنید، می توانید یک برنامه زمان بندی عالی برای خود به عنوان یک فریلنسر به وجود آورید.  
 

کارت فریلنسینگ 1
کارت لومیون
کارت اسکچاپ
کارت زیبراش

مقالات مشابه

فریلنسینگ
اگر جزء دانشجویان دوره جامع فریلنسینگ و کسب درآمد ارزی باشید، با اهمیت...
فریلنسینگ
فریلنسر به این معنی است که به عنوان یک فرد مستقل کار کنید بدون اینکه ت...
معماری
امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا...
فریلنسینگ
Behance یک سایت و بستری برای نمایش و اشتراک گذاری نمونه کارهای طراحان...